vrijdag 8 maart 2013

Voorjaarsdrukte

In mijn aanloop naar een functie in het Provinciaal bestuur van Vrouwen van Nu Drenthe, ben ik al een paar keer op pad geweest. Het is heerlijk om ook eens met andere zaken bezig te zijn. Thuis gaat het zonder mij ook wel door, toch?  Daar hebben we goede afspraken over gemaakt.
Helaas houdt de natuur zich niet altijd aan onze afspraken. Het is voorjaar, de putten moeten leeg. Op de meest onmogelijke tijden worden kalveren geboren en er zijn nog steeds maar 24 uur in een etmaal.... Achter de stal is het ook een drukte van belang, want er is eindelijk gestart met de uitbreiding van de stal. Onze stal uit 1989 is steeds gemoderniseerd, maar biedt inmiddels niet genoeg ruimte/ comfort meer voor de melkkoeien. 

Eerst slopen en dan wordt het beter. Zie je de nieuwsgierige koe?
Als ik thuis kom van Vrouwen van Nu schiet ik meteen mijn overall aan. Nog even wat kleine dingen regelen voor het melken. Dan duik ik snel in de diepvries voor een kliekje. Veel tijd om een warme maaltijd te maken is er niet, maar zo kan het ook. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten