maandag 23 november 2015

Gast

Vorig jaar kwam hij langs, bleef stiekem onder de melktank zitten. Ik was meteen verkocht. Een beetje melk drinken lukte nog net, maar veel verder mocht echt niet.
Zeg nou zelf, is het geen schatje?




Deze zomer is mijn gast terug. Het is een prachtige kater met een duidelijk probleem aan zijn oor, waar ik graag even naar zou (laten) kijken... Gelukkig lukt het me om zijn vertrouwen te winnen en inmiddels zijn we dikke vrienden. 

Als ik in het tanklokaal de kalvermelk klaar maak, loopt Elegast constant langs mijn benen. Hij kijkt me vragend aan en is dol op de melk die ik hem geef. Hij ziet er prachtig uit, zit goed in zijn vacht. Ergens zal er wel iemand op hem zitten te wachten...



Elegast is duidelijk gewend aan andere katten, hij doet niet moeilijk over de aanwezigheid van anderen. Op een boerderij is plaats genoeg. Onze eigen kater is wat voorzichtiger. Samen melk drinken gaat, maar ze houden elkaar steeds in de gaten. Het is al eens tot een kleine aanvaring gekomen. 




Geen zorgen, de mat in de bijkeuken is alleen voor onze James. Verschil moet er wezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten