zaterdag 12 juli 2014

Nationale Rundvee Manifestatie 2014 (vertrek)

Op 27 en 28 juni werd de Nationale Rundvee Manifestatie gehouden. Met grote letters staat het op de omslag van Melkvee 'Familie Krikken met vijf koeien naar de NRM'. Uiteindelijk vertrekken vier koeien naar Zwolle. Tellingen Loreen 3 (Stormin Norman x Integrity) blijft thuis, vanwege klauwproblemen. Ze knapt op, maar we krijgen haar niet meer op tijd in keuringsconditie.
Naast selectie voor de individuele keuring is Tellingen Donate 3 ook voor de dochtergroep van Ralma O-man Cricket geselecteerd. Voor deze koe wordt alles door de KI-organisatie geregeld, maar wij zorgen er ook voor dat iemand van ons aanwezig is voor de verzorging. We krijgen bericht dat zij al op woensdag opgehaald wordt door Stens Transport uit Staphorst. Gelukkig geen zorgen hierover, wij laten onze koeien altijd door hen vervoeren.

Tellingen Donate 3

Voor het eerst hebben we een caravan geregeld. Zo hopen we wat comfortabeler en beter te kunnen slapen. De witte kleding hang ik in de kast, de slaapzakken leg ik op het bed en een volle koelbox staat klaar. Er is zelfs ruimte voor bakken voer en een baal hooi !!
De vervoerder is mooi op tijd en Jacco en Lennart vertrekken naar Zwolle. 's Avonds krijgen we bericht dat alles goed is verlopen, Donate 3 is gewassen, is rustig en eet goed. 



Tellingen Keira1, Esmeralda 64 en Kaylé 2

Op donderdag komt de vervoerder de overige deelneemsters ophalen. Ook onze jongste zoon gaat mee om de koeien te verzorgen. Hij komt vroeg uit school, gaat nog even bij de kapper langs en stapt aan het eind van de middag bij papa in de auto. Rust op de boerderij.... Na de warme maaltijd (heerlijke tuinbonen, want die lusten mijn jongens niet) starten mijn zwager en ik het melken. Als ik klaar ben met het werk, gaat de telefoon. 'Zeker iets vergeten', denk ik. Roelof geeft door dat de koeien rustig liggen; nee niets vergeten en verder zijn er geen bijzonderheden. 'Welterusten en tot morgen'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten