zondag 13 juli 2014

Nationale Rundvee Manifestatie 2014 (dochtergroepen)

Vreemd om na jaren helemaal alleen thuis te zijn. Man en beide zonen verzorgen onze koeien op de NRM. Na het werk vertrek ik ook naar Zwolle. Het is al wat laat in de ochtend en de parkeerplaats is al erg vol. Lekker handig om hier op mijn hakjes met een kabelhaspel (ja toch nog iets vergeten) te sjouwen. Dus ga ik eerst langs de stal om 't ding af te geven. Het is rustig in de stal, de balies zijn ruim en er is veel ruimte voor en achter de koeien. Daarna loop ik over de beurs richting de stand van Cricket in de CRV-tent. Het is erg gezellig op de beurs en ik kom veel bekenden tegen. 



Aan het eind van de ochtend komt de dochtergroep van Ralma O-Man Cricket in de ring. Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan, omdat onze oudste zoon Tellingen Donate 3 mag voorbrengen. Als hij in zijn witte kleding met stropdas om langsloopt, ben ik ontzettend trots. De koe is rustig en blijft netjes opgesteld staan. 
Tevreden rijdt ik 's avonds naar huis, de plicht roept. In Zwolle worden de eerste koeien ook al gemolken. Morgen moeten de uiers goed gevuld zijn in de ring. Het juiste melkmoment kiezen is niet gemakkelijk, zeker niet als een koe tochtig blijkt te zijn... Tellingen Esmeralda 64 heeft andere dingen aan haar kop. Het wordt een spannende nacht voor het team, ik hoop er maar het beste van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten