maandag 16 mei 2011

Kijken naar de lucht

Een boer is erg afhankelijk van het weer. Nachtvorst beschadigde onze maisplantjes. Buiten hebben de koeien niet veel te eten. Al tijden is het droog, dus wachtten we op een bui. Vorige week was het een dagje nat. Daarna hebben we gemaaid en dus was droog weer nodig. Gelukkig zat het mee en konden we mooie balen maken. 
Nu willen we nog steeds graag regen. De grond is kurkdroog en het gras kan wat water gebruiken alvorens we gaan maaien en inkuilen. Het hele weekend waren onze ogen op de lucht gericht. Moet je ook eens doen, het is veel leuker dan je denkt.  's Morgens zag ik een blauwe lucht met onderaan dikke witte wolken.


Een paar uurtjes later ziet de lucht er weer heel anders uit. Nog meer wolken, nog meer regen misschien???


Vlak bij de zon pakken de wolken zich samen. Helemaal tegen de regels in, heb ik tegen de zon in een foto gemaakt. Het beeld is niet helemaal naar mijn zin, maar als ik e.e.a wat bewerk, wordt het een stuk duidelijker. 

onderaan een stukje van de zon

veel duidelijker zo
's Middags is het nog steeds droog en bewolkt. Steeds ontdek ik weer een leuk plaatje. Hier onder het orgineel en daarna de bewerkte versie.




 Aan het eind van de dag wordt de lucht donkerder. Geen enkele bui van betekenis dit weekend.

orgineel

bewerkt
Het kan nog anders. Zo ziet het eruit alsof er straks een spannende film gaat beginnen.

Wordt vervolgd.......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten