zondag 21 november 2010

Harm


06-06-1997  -  20-11-2010
 Over onze kat Harm kan ik wel een boek schrijven. Over hoe hij aan zijn naam kwam, wat we allemaal samen deden. Op onze trouwfoto's is hij samen met zijn broertje Peter te zien. Twee kleine rode harige bolletjes. Harm was er toen al bij. Tijdens mijn zwangerschappen lag hij boven op mijn dikke buik te spinnen. Overal nam ik hem op mijn arm mee naar toe. De krant ophalen, deden we bijvoorbeeld altijd samen.
Harm was oud en het was duidelijk dat ook hij aan het einde was. Vrijdag at hij geen brokjes en geen vlees. Ook weigerde hij zelf de warme melk die ik hem gaf....hij liep ervoor weg!  Een stervende kat kruipt altijd weg. Ik was bang dat we hem niet meer zouden vinden.
Samen in het gras liggen


Zaterdagochtend lag hij in het tanklokaal. Een laatste blik toen we het licht aandeden en toen blies hij zijn laatste adem uit. We zijn verdrietig, maar wel heel blij dat Harm thuis kwam om te sterven. Dag 'mien mooie rooie'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten